Interesul Microsoft în Kinect ca şi accesoriu pentru platformele sale a fost într-o continuă scădere în ultima vreme, utilitatea şi prevalenţa acestuia în special în sistemul Xbox fiind trecute în plan secund. Astăzi, după o perioadă de agonie, compania a anunţat că încetează fabricarea senzorului.
Device-ul în sine s-a bucurat de ceva succes la început, dar datorită preţului destul de mare acesta a fost limitat. Comunitatea creată în jurul lui a fost formată mai mult din dezvoltatori care voiau să experimenteze cu capacităţile acestuia de tracking al mişcărilor şi de detecţie al adâncimii. Microsoft a încercat să aducă Kinect în sfera mainstream prin includerea acestuia în pachetul Xbox One. Vânzările senzorului în sine au cunoscut o creştere, dar ale consolei per total au fost sub aşteptări obligând Microsoft să cedeze presiunii pieţei şi să îl scoată din pachet.
Kinect nu a fost un eşec în sine. Tehnologia a fost revoluţionară, iar bucăţi din acesta stau practic la baza tehnologiei FaceID de la Apple ca urmare a achiziţiei de către acesta a firmei PrimeSense care a proiectat tehnologia de tracking 3D din prima versiune de Kinect în 2013. În plus, Microsoft lucrează la HoloLens, dezvoltat de Alex Kipman, creatorul Kinect şi care foloseşte un senzor identic.
Sursa: The Verge
Fii primul care comenteaza!