Might and Magic VI: The Mandate of Heaven – Reinventarea unei serii clasice

Scurt istoric

Seria Might and Magic îşi are originile în 1986 când primul joc al seriei a văzut lumina zilei. Produsul imagineţiei lui Jon Van Caneghem, această serie este considerată unul dintre exemplele definitorii pentru RPG-urile primitive pe PC împreună cu seriile UltimaWizardry sau The Bard’s Tale. De-a lungul istoriei sale, seria a mers pe principiul unei perspective first-person şi a controlării unui grup de aventurieri. Acest format s-a păstrat de-a lungul timpului, deşi dimensiunile grupului, compoziţia şi posibilităţile de evoluţie au variat de la joc la joc.

Primele jocuri se petreceau pe câte o planetă distinctă, fiecare cu propriile reguli, dar cu câte un fir narativ care le lega. Toate aceste planete sunt supervizate de un grup de călători intergalactici cunoscuţi drept the Ancients. Jocurile aveau o formulă similară: un grup de personaje se luptă cu monştri şi rezolvă quest-uri până când ajung invariabil să fie implicaţi în planurile acestora într-o formă sau alta.

Primele cinci jocuri din serie urmăresc povestea gardianului fugar al planeteri Terra care devine corupt şi începe să distrugă planete propulsându-le în propriul lor soare. Sheltem se stabileşte de fiecare dată în lumi plate denumite nacele (care se presupun a fi nave spaţiale gigantice), în timp ce Corak, un al doilea gardian creaţie a the Ancients împreună cu jucătorii îl urmăresc prin spaţiu. La un moment dat atât Sheltem cât şi Corak sunt distruşi într-o bătălie climactică în universul Xeen.

Următoarele trei jocuri din serie au loc pe planeta Enroth, parţial condusă de dinastia Ironfist. Heroes of Might and Magic urmăresc povestea acestora în paralel cu seria de jocuri RPG creând astfel un univers coeziv. Până la un punct, este o idee foarte bună şi chiar interesantă, dar din păcate departamentele creative ale celor două jocuri nu au reuşit să se sincronizeze şi au apărut discrepanţe destul de mari între RPG-uri şi jocurile de strategie. În cele din urmă, cu Heroes IV şi Might and Magic IX, studioul a şters cu buretele tot universul într-un cataclism pentru a încerca să o ia de la zero în această direcţie şi să creeze un lore unitar. Din păcate, eşecul care a urmat este bine cunoscut, Might and Magic IX fiind probabil cel mai dispreţuit joc al seriei.

Dezvoltarea Might and Magic VI a început în 1996 ca urmare a succesului predecesorului, dar şi al noii serii HoMM, în ciuda faptului că în cei cinci ani dintre anunţul acestuia şi lansarea Might and Magic V New World Computing declara că nu va mai apărea niciun titlu nou în serie. Un teaser care cuprindea un montaj de capturi de ecran apăruse ca un secret în Heroes 2. Deşi povestea avea loc într-o locaţie cu totul nouă, s-au păstrat referinţe către jocurile mai vechi, acestea fiind chiar mai pregnante în MM7 şi 8. Jocul a fost anunţat la E3 în 1998. Jon van Caneghem, creatorul seriei, descria atunci MM6 ca fiind cel mai ambiţios şi mai mare joc din istoria RPG-urilor estimând mărimea acestuia la mai bine de o mie de mile de teren virtual. Clădirile au fost, se pare, proiectate de un arhitect şi două engine-uri, Horizon pentru zonele exterioare şi Labyrinth pentru interioare, au fost folosite în crearea lumii. Obiectele mari cum ar fi clădirile, locaţiile şi terenul sunt randate în 3D, în timp ce obiectele mai mici, oamenii şi personajele sunt sprite-uri 2D prerandate folosind 3dsmax şi Character Studio.

Iniţial, jocul trebuia să includă şi alte feature-uri precum grupuri rivale de aventuriei şi un sistem complex de questing bazat pe alianţe cu diverse facţiuni, dar acestea nu au mai ajuns să fie parte din jocul final.

Povestea

Povestea din acest joc se leagă tangenţial cu cea din precedentul. După înfrângerea lui Sheltem, războiul dintre Ancients şi Kreegans, o rasă de extratereştri similari cu diavolii, se extinde către planetele adiacente, inclusiv către Enroth. Acţiunea are loc după şapte ani de la evenimentele din Heroes of Might and Magic II şi începe cu o noapte în care încep să cadă nave spaţiale în formă de meteoriţi pe planetă. Regele Roland Ironfist pleacă să atace extratereştrii, dar este trădat de vrăjitorul Sulman şi capturat.

Cele patru personaje principale, cele controlate de jucător, sunt supravieţuitori ai atacului demonilor asupra oraşului Sweet Water. Aceştia sunt salvaţi de Falagar care îi antrenează şi îi trimite în lume să-şi găsească destinul. Aceştia trebuie să descoasă iţele intrigilor din Enroth, inclusiv descopere sursa cultului Baa instaurat de Xenofex, conducătorul extratereştrilor şi să convingă consiliul din Enroth să le ofere acces la oracol pentru a putea învinge forţele invadatoare.

Fii primul care comenteaza!

Lasă un comentariu.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.